Jak wygląda praca w call center?

Call center to biuro obsługujące przychodzące i wychodzące połączenia telefoniczne klientów. Są obsługiwani przez przedstawicieli obsługi klienta, którzy zarządzają każdą rozmową i śledzą otwarte sprawy i transakcje.

Działanie call center – na czym polega ta praca?

Aby utrzymać organizację pracy zespołu pracującego w call center firmy korzystają często z dedykowanego oprogramowania do dystrybucji zapytań i interakcji z klientami. Niektóre, jak Genesys Cloud są bardzo nowoczesne i mocno ułatwiają pracę. Więcej na temat tego systemu możesz przeczytać tutaj: Cludo.pl. Jeśli chodzi o samo działanie obsługi klienta w różnych formach call center może on przyjąć jedną z dwóch form:

  • proaktywna,
  • reaktywna.

Oznacza to, że mogą albo docierać do klientów z ofertami usług, albo mogą działać jako tradycyjne wsparcie i odpowiadać na połączenia przychodzące. Wiele firm oferuje obecnie proaktywne usługi dla klientów, aby budować silniejsze relacje z klientami i wykorzystywać aktualne okazje do sprzedaży dodatkowej i krzyżowej, na co tym bardziej pozwala system call center oparty o nowoczesne technologie.

Call center w firmie a outsourcing

Dzisiejsze centra obsługi telefonicznej, czyli call center mogą być własnością firmy macierzystej lub być wynajęte jako dostawca zewnętrzny. W zależności od potrzeb organizacji obie opcje niosą własne wady i zalety, które wpływają na finalny sukces działu obsługi klienta. Centra telefoniczne obsługiwane z ramienia innych firm często w istocie okazują się bardziej wydajne, jednak mogą nie znać produktów, usług lub reputacji marki tak dobrze, jak system call center stworzony bezpośrednio przez zainteresowane przedsiębiorstwo.

Najważniejsze jest jednak to, że w obu przypadkach call center zwykle zapewniają klientom alternatywny kanał komunikacji w celu zgłaszania zapytań serwisowych. Zamiast pisać e-maila lub podróżować fizycznie do sklepu, czy firmy – klienci mogą po prostu odebrać telefon, powiedzieć obsłudze o swoim problemie i otrzymać rozwiązanie. Wiele osób woli ten rodzaj wsparcia od innych mediów, ponieważ zapewnia natychmiastową obsługę i spersonalizowane rozwiązania.

Jak wygląda praca w call center?
Rate this post

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here