Tworzywa sztuczne w reklamie – przykłady zastosowań

Liczne tworzywa sztuczne są powszechnie wykorzystywane w branży reklamowej – m.in. płyty PCV, popularne pleksi, czyli PMMA, płyty HIPS, poliester PET-G, poliporopylen i wiele innych. Przygotowaliśmy krótką charakterystykę wybranych z nich.

Wybór właściwego materiału jest kluczowy dla uzyskania pożądanego efektu – dostępne są rozmaite tworzywa wykorzystywane powszechnie w reklamie outdoorowej, czyli zewnętrznej. Jest to na przykład płyta PCV, HIPS, PMMA. Zapoznaj się z nimi, aby móc dokonać najlepszego wyboru i zadbaj o działania reklamowe swojej firmy.

Płyta PCV

Płyta PCV przezroczysta to również popularny materiał w branży reklamowej. Jej struktura jest gładka, a powierzchnia twarda, idealna do nanoszenia na nią nadruku itd. Płyty z tego tworzywa powstają dzięki zastosowaniu techniki spieniania metodą wytłaczania.

Płyta PCV przezroczysta wyróżnia się wieloma zaletami – między innymi jest lekka, podatna na różne sposoby obróbki, wytrzymała i odporna na korozję i działanie czynników atmosferycznych. W branży marketingowej służy do produkcji szyldów reklamowych, tablic informacyjnych, całych stoisk reklamowych na przykład na targi.

Płyta PMMA

Płyta PMMA – jedno z tworzyw sztucznych cieszących się największą popularnością. Pleksi, bo często funkcjonuje pod tą nazwą, jest termoplastyczne, podatne na obróbkę i zapewnia różne możliwości zastosowania – w dodatku w różnych branżach, nie tylko w reklamie.

Pleksi cechuje się świetnymi właściwościami optycznymi i jest odporne na czynniki atmosferyczne. Płyta PMMA ekstrudowana to dobra alternatywa dla szkła, jest lekka, odporna i wytrzymała. Z kolei płyty wylewane można poddawać frezowaniu, grawerowaniu, cięciu i termoformowaniu, a także innym sposobom obróbki.

Płyty HIPS

Płyty warstwowe HIPS z lustrzaną powłoką to kolejne popularne tworzywo w reklamie. Składają się one z warstwy HIPS i folii poliestrowej z lustrzaną warstwą aluminium i są świetną alternatywą dla elementów lustrzanych. Takie „lustro” jest dużo bardziej wytrzymałe, solidne i odporne na różne czynniki mechaniczne. HIPS stosuje się w reklamie do produkcji stojaków reklamowych, materiałów POS oraz kasetonów podświetlanych, ale też w branży spożywczej i przemysłowej, gdyż jest odporna na wilgoć, wytrzymała, prosta w obróbce i idealna do zastosowań zewnętrznych.

Wybór tworzyw sztucznych wykorzystywanych w reklamie jest zatem bardzo szeroki – warto znać właściwości i możliwości poszczególnych z nich, aby dopasować najlepsze do planowanych zastosowań.

Tworzywa sztuczne w reklamie – przykłady zastosowań
Rate this post

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here