W dżungli współczesnego miasta – jak wyróżnić się z tłumu?

Współczesny marketing nie jest lekkim kawałkiem chleba. Dynamicznie rozwijające się technologie i wciąż mnożące się narzędzia wymagają od nas trzymania ręki na pulsie. Warto jednak konstruować spójną identyfikację wizualną, bo to ona najbardziej zapada w pamięć. Najlepsze logotypy nie zmieniły się od dziesiątek lat, a i tak w dalszym ciągu kojarzymy je jednoznacznie z daną marką. Jak to osiągnąć? Oto kilka zasad, które pomogą się wyróżnić w dżungli współczesnych reklam.

Efektywne narzędzie sprzedażowe

Niewątpliwie jednym z bardziej efektywnych narzędzi sprzedażowych we współczesnym marketingu jest reklama wizualna. O ile w sieci królują media społecznościowe, o tyle w przestrzeni miejskiej wciąż jeszcze pozostało sporo miejsca na inne rozwiązania – ulotki czy banery reklamowe. Mówi się, że Polska choruje na „plakatozę”, czyli nadmiar reklam w mieście. Tymczasem odpowiednio zaprojektowany baner nie tylko wpisze się konsekwencją w otoczenie, ale i może ją ozdobić. Ważne, by całość była przemyślana i ze smakiem.

Kolorystyka – jak trafić do klienta?

Ważnym aspektem, jeśli chodzi o wizualną identyfikację w przestrzeni (ale nie tylko w niej) jest kolor. Jeśli projekt będzie ciekawy, cała kampania na stałe wpisze się w świadomość potencjalnych klientów. To bardzo istotne z perspektywy marki pozwala bowiem na szerokie działania. Jakie kolory wybierać? Według specjalistów najbardziej skutecznymi barwami w reklamie jest czerwony, zielony, żółty i pomarańczowy. Psychologowie kolorów wyróżniają konkretne połączenia, które mogą się jednoznacznie kojarzyć. Przykładem niech będzie połączenie żółtego i czerni, które to połączenie – jak w świecie zwierząt – kojarzy nam się z ostrzeżeniem i raczej nie zachęca do zakupu. Podobnie z połączeniami granatu i czerwieni, które kojarzą nam się z banerami wyborczymi.

Ekspozycja – merchandising w XXI wieku

Zadbajmy o to, by banery były wyeksponowane w odpowiednich miejscach. Nie reklamujmy się w pobliżu miejsc kultu religijnego. Pamiętajmy, że treści zawarte na plakatach czy ekranach powinny być zwięzłe, bo w drodze nie ma zbyt wiele czasu na czytanie elaboratów. Ważne, by reklamy znajdowały się w zasięgu wzroku. Wówczas na stałe wpiszą się w naszą oswojoną przestrzeń, a ich obraz dosłownie wdrukuje nam się do świadomości.

Różnorodność, ale konsekwentna!

Pamiętajmy o swoistej dywersyfikacji źródeł, w których się reklamujemy. Zwiększa to zasięgi i grono potencjalnych klientów. Ważna jest jednak konsekwencja – nie zapominajmy o kolorystyce, spójności logotypów i haseł. Treści co prawda warto zróżnicować, ale nie na tyle, by każda z nich stanowiła odrębną całość. Dobrze jest zadać pytanie – ono zawsze jest bardziej interaktywne od zdania oznajmującego. Budzi więcej refleksji i skłania do reakcji. To tylko kilka podstawowych zasad, na jakie warto zwrócić uwagę, chcąc zbudować odpowiednio funkcjonującą identyfikację wizualną. Wielki sukces poprzedzony jest przez małe kroczki!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here