Zawieszenie działalności gospodarczej a podatki

Zawieszenie działalności gospodarczej to możliwość tymczasowego rozbratu z biznesem i okazja, aby przez jakiś czas nie płacić podatków. Taki krok daje wiele możliwości i sprawia, że przedsiębiorca można wiele zaoszczędzić. Na jakiej zasadzie działa zawieszenie działalności gospodarczej ? Co dzieje się w trakcie zawieszenia z podatkami ? Które musimy płacić, a które nie ? Odpowiedzi na te wszystkie pytania w dalszej części artykułu.

Czym jest zawieszenie działalności gospodarczej ?

Zawieszenie działalności gospodarczej to zgłoszenie chęci przerwy w prowadzeniu własnego biznesu. Trwać może ona od 30 dni do 24 miesięcy. W trakcie zawieszenia obowiązek płacenia podatków ulega znacznej modyfikacji. Niektórych z nich nie płacimy, a niektóre możemy regulować dobrowolnie. Jeśli w trakcie zawieszenia działalności uzyskamy dochód, to również możemy zapłacić podatek w trakcie trwania przerwy lub uregulować go wraz z pierwszą płatnością po odwieszeniu. Wiele osób zapomina o tym, co może spowodować nieprzyjemne skutki.

Podatki w trakcie zawieszenia

Jeśli zawiesiliśmy własną działalność gospodarczą, nie musimy płacić podatków i jest to nasze prawo. Czasami jednak zdarza się, że podczas zawieszenia działalności uzyskamy dochód np. poprzez faktury z opóźnioną płatnością lub dzięki inwestycjom poczynionym wcześniej. Zachodzi wtedy pytanie, co zrobić z tym faktem. Przepisy są bardzo korzystne dla przedsiębiorców w tej sprawie. Jeśli chcemy, możemy płacić podatki na bieżąco i uregulować zobowiązanie względem państwa. Podatnik ma również możliwość opłacania tych należności. Jeśli zdecyduje się ta na taki krok, to powinien wszystkie należności uregulować zbiorczo przy okazji pierwszej wpłaty po odwieszeniu działalności. Jest to idealne wyjście dla osób, które zawiesiły działalność właśnie ze względu na oszczędności pieniędzy. Warto zaznaczyć, że różne źródła dochodu są rozpatrywane w różny sposób i aby nie popełnić błędu, należy uzyskać odpowiedź od urzędu skarbowego czy możemy skorzystać z tego wyjścia.

Składki ubezpieczeniowe

Jednym z głównych należności, które płacimy w trakcie prowadzenia działalności gospodarczej — są składki ubezpieczeniowe. Po zawieszeniu działalności nie musimy ich opłacać i jest to duże udogodnienie. Przedsiębiorca po zawieszeniu działalności nie płacimy składek chorobowych i wypadkowych. Taka sama zasada obowiązuje względem składek emerytalnych i rentowych z tą różnicą, że jeśli chcemy — możemy płacić je nadal. Jest to dobrowolne uregulowanie i możemy w każdej chwili przerwać i ten proces.

Poprzedni artykułPodatek dochodowy – czym jest i jak obliczyć podatek od dochodu?
Następny artykułRejestracja samochodu z Niemiec – jak zarejestrować auto zza granicy?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj